9089, Big Pack Books txt, 5001-10000

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
JAK MOTYWOWA� PODW�ADNYCH,UCZY� ICH ODPOWIEDZIALNO�CIORAZ CHRONI� CZAS, NERWY I INTERESY SZEFA?PSYCHOLOGIASZEFASzef to zaw�dJERZY GUT WOJCIECH HAMANkontrakt osh<b n ep r e s sCopyright � Jerzy Gut, Wojciech Haman 2004Wszelkie prawa zastrze�one. Nieautoryzowane rozpowszechnianie ca�o�ci lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metod� kserograficzn�, fotograficzn�, a tak�e kopiowanie ksi��ki na no�niku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki wyst�puj�ce w tek�cie s� zastrze�onymi znakami firmowymi b�d� towarowymi ich w�a�cicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION do�o�yli wszelkich stara�, by zawarte w tej ksi��ce informacje by�y kompletne i rzetelne. Nie bior�jednak �adnej odpowiedzialno�ci ani za ich wykorzystanie, ani za zwi�zane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponosz� r�wnie� �adnej odpowiedzialno�ci za ewentualne szkody wynik�e z wykorzystania informacji zawartych w ksi��ce.Redakcja: Micha� Mrowie�Wydawnictwo HELION ul. Chopina 6, 44-100 GLIWICE tel. (32) 231-22-19, (32) 230-98-63 e-mail: onepress(a),onepress.pl WWW: http://onepress.plWydawnictwo Grupa SzkoleniowaKontrakt-OSHul. Skrzetuskiego 34, 02-726 Warszawatel. (022) 853 74 56, (022) 843 09 36e-mail: kubiak@kontraktosh.plWWW: http://www.konlraktosh.plISBN: 83-7361-266-1Zam�wienia z hurtowni i ksi�garni prosimy kierowa� na adres Wydawnictwa Helion.Zam�wienia od instytucji, firm, o�rodk�w szkoleniowych i os�b indywidualnych prosimy kierowa� na adres Grupy Szkoleniowej Kontrakt-OSH.Printed in Poland.Spis tre�ci1. Szef to trudny zaw�d...............................................................72. Expose szefa............................................................................13Jak wyg�osi� expose?...............................................................................23Intencje szefa dotycz�ce jego expose..............................................23Minimalne granice szefa..................................................................25Maksymalne preferencje szefa.........................................................27Zako�czenie expose..........................................................................28Przyk�adowe expose szefa................................................................29Uwagi i komentarze do szefowskiego expose.................................313. Karanie.....................................................................................33Sankcje i dolegliwo�ci, kt�rych mo�esz u�y�do karania podw�adnych.......................................................................38Pu�apki podczas karania. Dziecko � Rodzic � Doros�y................40Algorytm karania....................................................................................45Cel spotkania i ludzka twarz szefa..................................................47Co podw�adny zrobi�?......................................................................47Na jakie koszty i konsekwencje pracownik narazi� szefa?...........48Jak� granic� z expose naruszy� podw�adny?..................................48Wyznaczenie kary lub innej dolegliwo�ci......................................49Dopu�� karanego do g�osu tylko jeden raz....................................50Propozycja pomocy, aby podw�adny w przysz�o�cinie pope�nia� podobnych b��d�w....................................................51Zapowied� bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy............52Zalecenie naprawy b��du.................................................................52Wyra�ne zako�czenie spotkania.....................................................53Nasze uwagi do karania.........................................................................54SPIS TRE�CI4. Nagradzanie............................................................................57Nagrody, czyli r�ne sposoby docenianiai wyr�niania pracownik�w..................................................................60Nagrody-symbole. Przynale�no�� do elity.....................................60Docenianie bliskich os�b dobrego pracownika............................61Nagrody dopasowane do potrzeb i zainteresowa� pracownika.... 63Nie b�j si� m�wi�: �Dzi�kuj�. Doceniam. Jestem wdzi�czny"......64K�opoty szefa podczas nagradzania.....................................................66Algorytm rozmowy z docenianym podw�adnym..............................69Uwagi do nagradzania...........................................................................725. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa..........................75Jak przekazywa� trudne decyzje?..........................................................79Nazwanie celu spotkania.................................................................82Ludzka twarz szefa............................................................................82Jak dopasowa� ludzk� twarz do osobowo�ci szefa(Osobisty � Rzeczowy)...................................................................84Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie............................84Kr�tkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji......................................86Obrona w�asnej decyzji � zdarta p�yta.........................................87Zamkni�cie spotkania dotycz�cego decyzji szefalub zaproszenie podw�adnego do negocjacjinad sposobem wykonania decyzji..................................................906. Model negocjacji nastawionych na wsp�prac�..............937. Zestaw psychologicznych narz�dzi szefa.......................103�Zdarta p�yta"........................................................................................105Ods�anianie intencji szefa....................................................................106Informacja zwrotna...............................................................................109Pytania i parafrazy. Narz�dzia skutecznego s�uchania.....................111Trudne pytania.................................................................................111Parafraza potrzeb.............................................................................113Sztuka odmawiania podw�adnym, czyli szefowskie: �Nie".............117Stawianie granic.....................................................................................119Targowanie szefowskie. Sztuka ust�pstw i dawania satysfakcji.......121SPIS TRE�CI 58. Zwalnianie pracownik�w...................................................125Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu...............................129Ludzka twarz szefa, intencje, trudno�ci i cel spotkania..............129Decyzja o zwolnieniu, z kr�tkim uzasadnieniem.......................130Zdarta p�yta, czyli ochrona decyzji................................................131Negocjacje dotycz�ce sposobu rozstania......................................133Targuj si�, aby da� podw�adnemu satysfakcj�..............................1369. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywisto�ci.... 145lO.Od pro�by do negocjacji......................................................15111. Refleksje o pro�bie i odpowiedzialno�ci........................16712Jak radzi� sobie z narzekaniem podw�adnych?.............177Od marudzenia do odpowiedzialno�ci.Algorytm rozmowy z �narzekaczem".................................................184Wys�uchanie os�abionego pracownika i odtruwanie go.............184Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi,kt�ry narzeka i marudzi. Zaproszenie do wsp�pracy................188Zg�uszanie zawzi�tego i niepoprawnego narzekacza,kt�ry zatruwa zesp�........................................................................19113.Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialno�ci.................19314.Szef jako mediator...............................................................199Algorytm mediacji szefowskiej...........................................................20715.Refleksje na po�egnanie.....................................................209Samotno�� szefa.....................................................................................212Motywowanie podw�adnych................................................................214Wiedza i umiej�tno�ci szefa.................................................................21716.Buduj�ce zako�czenie........................................................219Informacje o szkoleniach.......................................................225DS-rn sidsSzef to trudny zaw�dskoro wzi��e� t� ksi��k� do r�ki, to zapewne jeste� szefem. Je�eli czujesz, �e zaw�d ten jest trudny i przysparza Ci wiele stres�w, to mamy podobne do�wiadczenia.Czy pami�tasz moment, kiedy po raz pierwszy dosta�e� propozycj�, aby zosta� szefem? Czy kto� wyja�ni� Ci, na czym polega ten zaw�d i da� niezb�dne narz�dzia post�powania z lud�mi, kiedy zacz��e� pe�ni� now� rol�?Czy pami�tasz swoje obawy i trudno�ci zwi�zane z budowaniem nowej relacji z dawnymi kolegami b�d� z zupe�nie obcymi pracownikami w nieznanej firmie?Czy miewasz poczucie, �e podw�adni Ciebie nie rozumiej� i w zwi�zku z tym �ami� Twoje wa�ne zasady i warto�ci? Czy zdarza Ci si�, �e gadasz do ludzi jak do �ciany � Ty m�wisz jedno, a oni robi� co� zupe�nie innego?Czy znasz b�l przekazywania trudnych i niepopularnych decyzji, na kt�re podw�adni reaguj� oporem, niezadowoleniem lub maj� poczucie krzywdy?Czy zdarza si�, �e pracownik wywiera na Ciebie presj�, domagaj�c si� rzeczy wa�nych i s�usznych, ale niemo�liwych do spe�nienia? Czy pami�tasz, jak czu�e� si� winny i bezradny, gdy odmawia�e� w t... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvs.xlx.pl
  • Podstrony