9.Plan pracy maj, MÓJ KUFEREK 2010 juka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MAJ – roczne przygotowanie przedszkolne
Temat kompleksowy: BEZPIECZNIE W DOMU opracowała Małgorzata Owiecka
CELE
OBSZARY I TREŚCI PROGRAMOWE
DZIAŁANIA DZIECI
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
ZABAWY RUCHOWE
POMOCE
LITERATURA
5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
10. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
6. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestniczenia w zabawach i grach sportowych.
7. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
Obszar I:
Edukacja społeczna
– rozwijanie umiejętności interpersonalnych
– kształtowanie umiejętności zgodnego współżycia z innymi
– doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć to, co mówią i czego oczekują
– grzeczne zwracanie się do innych.
Obszar IV:
Czynności intelektualne
– doskonalenie spostrzegawczości
– rozwijanie umiejętności zapamiętywania
– kształtowanie myślenia logicznego – przyczynowo-
-skutkowego
– doskonalenie umiejętności dostrzegania, wyodrębniania i określania cech istotnych
– kształtowanie umiejętności obserwowania, analizowania i wyciągania wniosków
– grupowanie obiektów w sensowny sposób – klasyfikacja
– rozbudzanie wyobraźni i inwencji twórczej
– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi dowolnej.
Obszar XIV:
Edukacja polonistyczna
– kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
– doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
– rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem
– rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego
– doskonalenie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Obszar VI:
Bezpieczeństwo
– wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po drogach i korzystania ze środków transportu.
Obszar V:
Wychowanie zdrowotne
– kształtowanie sprawności fizycznej dzieci poprzez uczestniczenie w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach.
Obszar X:
Technika
– rozbudzanie zainteresowania urządzeniami technicznymi i nowoczesnymi technologiami (np. używanymi w gospodarstwie domowym)
– wdrażanie dzieci do zachowywania ostrożności i przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z nich.
– zabawa „Chińskie szepty”
– udział w zabawie integracyjnej „Ludzie do ludzi”
– słuchanie wiersza „Uśmiech”, oglądanie ilustracji
– wypowiadanie się na temat utworu, odpowiadanie na pytania; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego utworu
– udział w zabawie „Przyjemność” – rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie umiejętności zgodnego współżycia z innymi
– udział w rozmowie na temat indywidualnych upodobań dzieci – zapamiętywanie jak największej ilości informacji na temat wylosowanej osoby
– udział w zabawach matematycznych „Przejście przez rzekę” – obliczanie działań matematycznych w zakresie 10
– wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Upominek” (technika dowolna) – wykonanie upominku dla wylosowanej osoby z uwzględnieniem jej upodobań
– podsumowanie zabawy „Przyjemność”, wręczanie przygotowanych upominków
– udział w zabawach integracyjnych: „Ludzie do ludzi”, „Tunel dobrych życzeń”
– zabawy ruchowe: „Zagadki ruchowe”, „Powódź”
– zabawa doskonaląca spostrzegawczość „Kogo brakuje”
– udział w zabawie ze śpiewem „Nie chcę cię znać”
– oglądanie ilustracji pokoju, wypowiadanie się na jej temat
– czytanie zdań, dobieranie zdań do ilustracji
– rysowanie po śladzie
– udział w zabawie „Poszukaj do pary” – czytanie wyrazów
– udział w zabawie matematyczno-ruchowej „Odszukaj wynik” i matematycznej „Domino trójkątne”
– wykonanie pracy plastycznej „Obrazek z masy solnej”: wałkowanie ciasta, nadawanie mu określonego kształtu, tworzenie obrazka
– wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Pajacyk”: składanie papieru, wykonanie głowy z plasteliny – łączenie różnorodnych materiałów
– udział w zabawach ruchowych: „Taniec kwiatów”, „Pingwinek”
– zabawa ćwicząca zapamiętywanie „Dodaj swój ruch”
– udział w zabawie „Ślepiec”
– rozwiązywanie zagadek: pralka, komputer, odkurzacz, żelazko, telewizor, lodówka – kształtowanie umiejętności wyodrębniania cech znaczących
– analiza i synteza wyrazów: telewizor, mikser, pralka
– udział w zabawie „Kto znajdzie pierwszy”: wyszukiwanie w przedszkolu urządzeń zasilanych prądem, naśladowanie głosem dźwięków wydawanych przez te urządzenia
– udział w zabawach matematycznych – obliczenia w zakresie 10
– rozwiązywanie zagadek ruchowych
– obserwowanie i wykonywanie doświadczenia ilustrującego przyciąganie i odpychanie (elektryczność) – kształtowanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków
– udział w zabawie „Roboty” – dzielenie wyrazów na sylaby
– zabawy integrujące: „Krąg”, „Adwokat”
– wycieczka do muzeum techniki lub sklepu ze sprzętem AGD: zapoznanie z różnymi urządzeniami pomagającymi w życiu domowym oraz nowoczesnymi technologiami; zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych
– zabawa integrująca „Tworzenie grup”
– udział w zabawie ruchowej „Strażnik przyrody”
– układanie i rozwiązywanie zagadek o domowych urządzeniach elektrycznych – kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania cech charakterystycznych
– udział w rozmowie na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych w domu
– udział w zabawach matematycznych: tworzenie zbiorów, „Domino ośmiokątne” – tworzenie zbiorów zgodnie z poleceniem, układanie kostek domina według określonych reguł
– słuchanie utworów „Żaby” i „Niedźwiedź śpi” – rozróżnianie wysokości i brzmienia głosów ludzkich (sopran i bas)
– wypowiadanie się na temat swoich ulubionych zajęć, wyjaśnienie pojęcia „hobby”
– czytanie zdań wyrazowo-obrazkowych
– udział w zabawie matematycznej „Zwodzony most”
– zabawa ruchowa „Piłka parzy”
– udział w zabawach ruchowych doskonalących koncentrację i uwagę: „Szymon mówi”, „Wszystko zwierze, co ma pierze, fruwa”
– wypowiadanie się na temat domowych porządków i urządzeń ułatwiających sprzątanie
– ćwiczenie spostrzegawczości: dostrzeganie różnic w rysunkach
– udział w zabawie „Zaszyfrowane wiadomości”: odszyfrowywanie wyrazów przy pomocy klucza do szyfru
– udział w zabawie matematycznej: dobieranie kostek domina tak, aby suma oczek była równa cyfrze na „chodniczku” – kształtowanie umiejętności porównywania i przeliczania
– rysowanie po śladzie
– wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Robot” – rozbudzanie wyobraźni i inwencji twórczej, kształtowanie umiejętności opowiadania o swojej pracy
– udział w zabawach ruchowych: „Sprzątam swój pokój”, „Sterta butów”, „Guziki”.
Zajęcia wyrównawcze:
– ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie po śladzie i rysowanie oburącz
– porównywanie ilościowe i jakościowe
– uwrażliwianie słuchu fonematycznego: wysłuchiwanie głosek w nagłosie i śródgłosie.
– ćwiczenia cz. 5, s. 11
– losy z imionami wszystkich dzieci
– koła z działaniami matematycznymi, taśmy, wstęgi z krepiny lub sznurki
– materiały potrzebne do wykonania upominku
– ćwiczenia cz. 5, s. 12
– kartoniki z obrazkami i (osobno) podpisami do nich
– kartoniki z liczbami od 0 do 10, zestawy domina trójkątnego
– folia aluminiowa, jednorazowe noże, wałki do ciasta, masa solna w różnych kolorach, metalowe spinacze biurowe
– kolorowy papier, nożyczki, klej, plastelina, kordonek
– ćwiczenia cz. 5, s. 13 i 14
– zabaweczki (np. z jajek-
...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Podstrony
- Indeks
- 8 MIERNIKI OCENY EFEKTYWNOŚCI PRACY MASZYN I ICH ZESTAWÓW, random
- 9.Oszustwo Katastrofy Smoleńskiej[110416], Katyń 2010 912, Zamach
- 9.Karta wypadku w drodze do lub z pracy, Wzory dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych i ryzyka zawodowego
- 9. MIESIĘCZNE PLANY PRACY - MAJ - 4 latki(1),
- 90210.S01E01E02, Napisy
- 88, Prace z pedagogiki
- 9250, Big Pack Books txt, 5001-10000
- 913, FRIENDS 9
- 917, FRIENDS 9
- 929, Big Pack Books txt, 1-5000
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- rafalsal.opx.pl